HEMMER 

praktijkadvies & interimdiensten

Eksterstraat 14

4105 WJ Culemborg

M 06 8317 6213

E info@hemmeradvies.nl

www.hemmeradvies.nl

Gespecialiseerd in management en bedrijfsvoering in de gezondheidszorg.Gespecialiseerd in management en bedrijfsvoering in de gezondheidszorg.

Onze diensten

Onze dienstverlening spitst zich toe op advisering en (interim)management in de gezondheidszorg en dan met name op financieel-economische, beleidsmatige en organisatie vraagstukken:   

- Management en bedrijfsvoering

- Samenwerkingsverbanden en fusie

- Groei en ontwikkeling van uw organisatie

- Financieel-economische dienstverlening

- Bemiddeling en onderhandeling

- Zorgmarketing en communicatie

 

Management en bedrijfsvoering


De kern van onze dienstverlening vormt de ondersteuning die we u kunnen bieden bij uw bedrijfsvoering. Daarin komen veel zaken samen; van organisatie en marketing tot financieel-administratieve en juridische vraagstukken en werkzaamheden. Het is onze ambitie om u hierin zodanig te faciliteren, dat u toekomt aan de kern van úw dienstverlening, de patiëntenzorg.

We zijn daarbij van mening dat de toenemende omvang van praktijken en maatschappen verdere professionalisering van de bedrijfsvoering vraagt. HEMMER kan dit voor u verzorgen. We gaan niet op úw stoel zitten, maar vormen uw rechterhand. Een niet-medicus die één of meerdere dagen op locatie voor u werkzaam is en de juiste koppeling weet te maken tussen uw zorgaanbod, organisatie en (financieel) management, waardoor de organisatie als geheel veel proactiever kan optreden richting patiënten, verzekeraars en andere partijen.

 

Samenwerkingsverbanden en fusie


Schaalvergroting in de zorg is in, óók bij zorgprofessionals. Bijvoorbeeld om te komen tot een efficiëntere praktijkorganisatie in de eerstelijnszorg of om te blijven voldoen aan de strengere (toekomstige) kwaliteitseisen die in de medisch specialistische zorg gesteld worden. HEMMER begeleidt fusies en samenwerkingsverbanden in de zorg. Waar nodig werken we samen met andere zelfstandige partners. Door gebruik te maken van elkaars kerncompetenties en relatienetwerken ontstaat er meerwaarde voor onze klanten. Vóór zelfstandig ondernemers, dóór zelfstandig ondernemers.

 

Groei en ontwikkeling van uw organisatie 


Het is onze ervaring dat zorgprofessionals hun handen vol hebben aan de organisatie van de dagelijkse patiëntenzorg. Men gunt zich nauwelijks de tijd om vooruit te kijken en plannen te maken voor groei en ontwikkeling van hun praktijkorganisatie. En daar waar er plannen zijn blijkt het vaak lastig om de vaart erin te houden en ze binnen de gewenste termijn tot een goed einde te brengen. HEMMER kan u hierbij helpen. In overleg met u zorgen we voor een gedegen aanpak en realisatie van uw plannen, gekoppeld aan een heldere visie en strategie voor uw praktijkorganisatie.

 

Financieel-economische dienstverlening


We beschikken over een grondige financiële kennis van uw sector. Een goede administratie en financieel beleid vormen de spil van uw bedrijfsvoering en zijn daarmee integraal onderdeel van onze dienstverlening. Maar ook afzonderlijke financieel-economische vraagstukken kunt u bij ons terecht. Voor accountancy en belastingadvisering werken we verder samen met gespecialiseerde partners.

 

Bemiddeling en onderhandeling


Daar waar samengewerkt wordt, ontstaan na verloop van tijd ook problemen en geschillen. Onderling tussen collega’s bijvoorbeeld, of met organisaties waar u mee werkt. Dit leidt af en kost veel negatieve energie. Snel oplossen dus! Vaak kennen deze geschillen ook een financiële achtergrond. HEMMER kan u hierbij helpen. We koppelen een grondige inhoudelijke deskundigheid aan onderhandelings- en bemiddelingsvaardigheden. Altijd met een objectieve blik en gericht op snel resultaat, zodat u zich weer volledig op uw werkzaamheden kunt richten.

 

Zorgmarketing en communicatie


In sommige sectoren is marketing (en eigenlijk alles wat riekt naar commercie) een ‘besmet’ woord. In de gezondheidszorg is dat vaak niet anders. In de kérn is zorgmarketing echter namelijk niet veel meer dan het antwoord op de vraag: “Hoe houd of krijg ik tevreden patiënten?” Of zo u wilt, cliënten. De uitwerking daarvan kent drie belangrijke pijlers: 1) een goed product, geleverd door 2) gemotiveerde zorgverleners en medewerkers via 3) een efficiënt proces.

Als we marketing op deze wijze interpreteren is de herkenning bij zorgprofessionals vaak al een stuk groter. Uiteraard zijn de wensen en behoeften van uw patiënten  daarbij het vertrekpunt. Vervolgens kijken we naar de (markt)positievan uw praktijk. Bent u bijvoorbeeld onderscheidend genoeg ten opzichte van collegae praktijken?  Werk aan de verbetering van deze pijlers, én… laat dit vooral ook weten aan uw patiënten, verwijzers, zorgverzekeraars en al die andere partijen waar u belang bij heeft. Want daarmee begint de marketing-communicatie van uw diensten. Misschien is marketing vanuit deze optiek dan tóch iets voor uw organisatie?  

 

 

Heeft u interesse in onze dienstverlening op één van bovenstaande gebieden? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.

UA-54352886-1